miercuri, 27 august 2008

Versetele folosite sunt din Biblia - traducerea Cornilescu

Isus, Mântuitorul
Isus Hristos este Fiul lui Dumnezeu, care a venit în lumea noastrã spre a o salva de pãcat

La început era Cuvântul, si Cuvântul era cu Dumnezeu, si Cuvântul era Dumnezeu.
Si cuvântul S-a fãcut trup, si a locuit printre noi, plin de har si de adevãr. Si noi am privit slava Sa, o slavã întocmai ca slava Singurului nãscut din Tatãl. - Ioan 1:1,14
Fiindcã atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, cã a dat pe Singurul Sãu Fiu, pentru ca oricine crede în El sã nu piarã, ci sã aibã viata vesnicã - Ioan 3:16
Ii vei pune numele Isus, pentru cã El va mântui pe poporul Lui de pãcatele sale. - Matei 1:21
Ii vor pune numele Emanuel, care tãlmãcit înseamnã "Dumnezeu este cu noi" - Matei 1:23
Dumnezeu, în adevãr, n-a trimis pe Fiul Sãu în lume ca sã judece lumea,ci ca lumea sã fie mântuitã prin El. - Ioan 3:17
Hristos Isus a venit în lume ca sã mântuiascã pe cei pãcãtosi.- 1 Timotei 1:15
Fiul lui Dumnezeu m-a iubit si si-a dat viata pentru mine. - Galateni 2:20
Eu sunt Împãrat. Eu pentru aceasta am venit în lume, ca sã mãrturisesc despre adevãr. Oricine este din adevãr ascultã glasul Meu. - Ioan 18:37


Isus, Pãstorul cel Bun

El este Pãstorul cel Bun. Noi suntem oitele - pierduti si fãrã sperantã. Dar Pãstorul nostru are grija cea mai mare de noi!

Noi rãtãceam cu totii ca niste oi, fieare îsi vedea de drumul lui. - Isaia 53:6
Cãci asa zice Domnul Dumnezeu: Iatã, Mã voi îngriji Eu Insumi de oile Mele, si le voi cerceta! Cum îsi cereteazã un pãstor turma, când este în mijlocul oilor sale împrãstiate, asa Imi voi cerceta Eu oile, si le voi strânge din toate locurile pe unde au fost risipite în ziua plinã de nori si negurã. Le voi scoate dintre popoare, le voi strânge din felurite tãri, si le voi aduce înapoi în tara lor. Eu Insumi Imi voi paste oile, Eu le voi aduce la odihnã, zice Domnul Dumnezeu. Voi cãuta pe cea pierdutã, voi aduce înapoi pe cea rãtãcitã, voi lega pe cea rãnitã si voi întãri pe cea slabã. Dar voi pãzi pe cele grase si pline de vlagã: vreau sã le pasc cum se cuvine. - Ezechiel 34:11,12,13,15,16
El Isi va paste turma ca un Pãstor, va lua mieii în brate, îi va duce la sânul Lui si va cãlãuzi blând oile care alãpteazã. - Isaia 40:11
Isus a zis: Eu am venit ca oile sã aibã viatã si s-o aibã din belsug. Eu sunt Pãstorul cel bun. Pãstorul cel bun îsi dã viata pentru oi. Eu îmi cunosc oile Mele si ele Mã cunosc pe Mine, asa cum Mã cunoaste pe Mine Tatãl si cum cunosc eu pe Tatãl; si Eu îmi dau viata pentru oile mele. - Ioan 10:10,11,15
Care om dintre voi, dacã are o sutã de oi si pierde pe una din ele, nu lasã pe celelalte nouãzeci si nouã pe islaz si se duce dupã cea pierdutã, pânã când o gãseste? Dupã ce a gãsit-o, o pune cu bucurie pe umeri; si când se întoarce acasã cheamã pe prietenii sãi si le zice: "Bucurati-vã împreunã cu mine, cãci mi-am gãsit oaia care era pierdutã." Tot asa, vã spun cã va fi mai multã bucurie în cer pentru un singur pãcãtos care se pocãieste, decât pentru nouãzeci si nouã de oameni care nu au nevoie de pocãintã. - Luca 15:4-7

Isus si grija Sa pentru toate nevoile noastre

El este Cel ce se Ingrijeste de toate trebuintele noastre, de orice naturã. De ce sã ne Ingrijorãm? Priviti cum cresc crinii! Ei nici nu torc, nici nu tes; totusi nici cei mai mari Impãrati nu sunt Imbrãcati cu atâta slavã ca ei

Nu vã îngrijorati de viata voastrã, gândindu-vã ce veti mânca sau ce veti bea; nici de trupul vostru, gândindu-vã cu ce vã veti îmbrãca.
Oare nu este viata mai mult decât hrana si trupul mai mult decât îmbrãcãmintea? Uitati-vã la pãsãrile cerului: ele nici nu seamãnã, nici nu secerã, si nici nu strâng nimic în grândare; si totusi Tatãl vostru cel ceresc le hrãneste. Oare nu sunteti voi cu mult mai de pret decât ele?
Si apoi, cine dintre voi, chiar îngrijorându-se, poate sã adauge mãcar un cot la înãltimea lui? Si de ce vã îngrijorati de îmbrãcãminte? Uitati-vã cu bãgare de seamã cum cresc crinii de pe câmp: ei nici nu torc, nici nu tes; totusi vã spun cã nici chiar Solomon, în toatã slava lui, nu s-a îmbrãcat ca unul din ei. Asa cã, dacã astfel îmbracã Dumnezeu iarba de pe câmp, care astãzi este, dar mâine va fi aruncatã în cuptor, nu vã va îmbrãca El cu mult mai mult pe voi, putin credinciosilor?
Nu vã îngrijorati dar, zicând, "Ce vom mânca?" sau "Ce vom bea?" sau "Cu ce ne vom îmbrãca?". Fiindcã toate aceste lucruri Neamurile le cautã. Tatãl vostru cel ceresc stie cã aveti trebuintã de ele.
Cãutati mai întâi Impãrãtia lui Dumnezeu si neprihãnirea Lui si toate celelalte vi se vor da pe deasupra.
Nu vã îngrijorati de ziua de mâine, cãci ziua de mâine se va îngrijora de ea însãsi. Ajunge zilei necazul ei. - Matei 6:25-34

Isus si copiii

El este Ocrotitorul copiilor. Intotdeauna El priveste cu dragoste la copii si-i dã ca exemplu pentru credintã - în simplitatea lor si în curãtia lor sufleteascã.

Lãsati copilasii sã vinã la Mine si nu-i opriti, cãci Impãrãtia lui Dumnezeu este a celor ca ei. Adevãrat vã spun cã oricine nu va primi Impãrãtia lui Dumnezeu ca un copilas, cu nici un chip nu va intra în ea! Apoi i-a luat în brate si i-a biecuvântat, punându-si mâinile peste ei. - Marcu 10:14-16
Dacã vrea cineva sã fie cel dintâi, trebuie sã fie cel mai de pe urmã dintre toti si slujitorul tuturor! Si a luat un copilas, si l-a asezat în mijlocul lor; apoi l-a luat în brate si le-a zis: Oricine primeste pe unul din acesti copilasi, în Numele Meu, Mã primeste pe Mine; si oricine Mã primeste pe Mine, nu Mã primeste pe Mine ci pe Cel ce M-a trimis pe Mine. - Marcu 9:35-37

Isus si crucea Sa

Desi a venit la ai Sãi, acestia nu L-au primit. Ba mai mult, L-au rãstignit... El a murit pentru pãcatele noastre, ale mele si ale tale.

Cine a crezut în ceea ce ni se vestise? Cine a cunoscut bratul Domnului?
El a crescut înaintea Lui ca o odraslã slabã, ca un Lãstar care iese dintr-un pãmânt uscat. N-avea, nici frumusete, nici strãlucire ca sã ne atragã privirile si înfãtisarea Lui n-avea nimic care sã ne placã.
Dispretuit si pãrãsit de oameni, om al durerii si obisnuit cu suferinta, era asa de dispretuit cã îti întorceai fata de la El, si noi nu L-am bãgat în seamã.
Totusi, El suferintele noastre le-a purtat si durerile noastre le-a luat asupra Lui, si noi am crezut cã este pedepsit, lovit de Dumnezeu si smerit.
Dar El era strãpuns pentru pãcatele noastre, zdrobit pentru fãrãdelegile noastre. Pedeapsa care ne dã pacea a cãzut peste El si prin rãnile Lui suntem tãmãduiti.
Noi rãtãceam cu totii ca niste oi, fieare îsi vedea de drumul lui; dar Domnul a fãcut sã cadã asupra Lui nelegiuirea noastrã a tuturor.
Când a fost chinuit si asuprit n-a deschis gura deloc, ca un miel pe care-l duci la mãcelãrie, si ca o oaie mutã înaintea celor ce o tund: n-a deschis gura.
El a fost luat prin apãsare si judecatã; dar cine din cei de pe vremea Lui a crezut cã El fusese sters de pe pãmântul celor vii si lovit de moarte pentru pãcatele poporului Meu?
Groapa lui a fost pusã între cei rãi si mormântul lui la un loc cu cel bogat, mãcar cã nu sãvârsise nici o nelegiuire si nu se gãsise niciun viclesug în gura Lui.
Domnul a gãsit cu cale sã-L zdrobeascã prin suferintã…Dar dupã ce îsi va da viata ca jertfã pentru pãcat, va vedea o sãmântã de urmasi, va trãi multe zile si lucrarea Domnului va propãsi în mâinile Lui.
Va vedea rodul muncii sufletului Lui si se va înviora. Prin cunostinta Lui, Robul Meu cel Neprihãnit va pune pe multi oameni într-o stare dupã voia lui Dumnezeu, si va lua asupra Lui povara nelegiuirilor lor.
De aceea Ii voi da partea Lui la un loc cu cei mari si va împãrti prada cu cei puternici, pentru cã S-a dat pe Sine Insusi la moarte si a fost pus în numãrul celor fãrãdelege, pentru cã a purtat pãcatele multora si S-a rugat pentru cei vinovati. - Isaia 53

Isus, un Mântuitor viu!

El este Fiul lui Dumnezeu - Regele Regilor si Impãratul Impãratilor - Biruitorul! El a biruit moartea. El a devenit Garantul unei Mântuiri vesnice. Prin credinta în jertfa Sa putem avea acces la nespus de minunatele binecuvântãri ale lui Dumnezeu. El se va întoarce în curând ca sã dea rãsplãtirea Sa celor credinciosi. Sã cãutãm sã fim pregãtiti pentru revenirea Sa!

V-am învãtat înainte de toate, asa cum am primit si eu: cã Hristos a murit pentru pãcatele noastre, dupã Scripturi, cã a fost îngropat si a înviat a treia zi, dupã Scripturi. - 1 Corinteni 15:3,4 Unde îti este biruinta moarte? Unde îti este boldul moarte? Dar multumiri fie aduse lui Dumnezeu, care ne dã biruinta prin Domnul nostru Isus Hristos!- 1 Corinteni 15:55
La sfârsitul zilei Sabatului, când începea sã se lumineze înspre ziua dintâi a sãptãmânii, Maria Magdalena si cealaltã Marie au venit sã vadã mormântul. Si iatã cã s-a fãcut un mare cutremur de pãmânt; cãci un înger al Domnului s-a coborât din cer, a venit si a prãvãlit piatra de la usa mormântului si a sezut pe ea.
Infãtisarea lui era ca fulgerul si îmbrãcãmintea lui era albã ca zãpada. Strãjerii au tremurat de frica lui si au rãmas ca niste morti.
Dar îngerul a luat cuvântul si a zis femeilor: "Nu vã temeti: cãci stiu cã voi cãutati pe Isus, care a fost rãstignit. Nu este aici, a înviat, dupã cum zisese. Veniti de vedeti locul unde zãcea Domnul si duceti- vã repede de spuneti ucenicilor Lui cã a înviat dintre cei morti. Iatã cã El merge înaintea voastrã în Galilea; acolo Il veti vedea. Iatã cã v-am spus lucrul acesta."
Ele au plecat repede de la mormânt, cu fricã si cu mare bucurie, si au alergat sã dea de veste ucenicilor. Dar iatã cã le-a întîmpinat Isus si le-a zis: "Bucurati-vã!". - Matei 28:1-9
Cei unsprezece ucenici s-au dus în Galilea, în muntele unde le poruncise Isus sã meargã. Când L-au vãzut ei, I s-au închinat, dar unii s-au îndoit. Isus s-a apropiat de ei, a vorbit cu ei, si le-a zis: "Toatã puterea mi-a fost datã în cer si pe pãmânt. Duceti-vã si faceti ucenici din toate neamurile, botezându-i în Numele Tatãlui si al Fiului si al Sfântului Duh. Si învãtati-i sã pãzeascã tot ce v-am poruncit. Si iatã cã Eu sunt cu voi în toate zilele, pânã la sfârsitul veacului. Amin." - Matei 28:16-20
Domnul Isus, dupã ce a vorbit cu ei, S-a înãltat la cer si a sezut la dreapta lui Dumnezeu. Iar ei au propovãduit pretutindeni. Dupã ce a spus aceste lucruri, pe când se uitau ei la El, S-a înãltat la cer si un nor L-a ascuns din ochii lor. Si cum stãteau ei cu ochii pironiti spre cer,pe când Se suia El, iatã cã li s-au arãtat doi bãrbati îmbrãcati în alb, si au zis: "Bãrbati galileeni, de ce stati si vã uitati spre cer? Acest Isus care S-a înãltat la cer din mijlocul vostru, va veni în acelasi fel cum L-ati vãzut mergând la cer! " Marcu 16:19,20; Faptele 1:9-11

Care este rãspunsul nostru în fata acestei mari iubiri?
De aceea, cum zice Duhul Sfânt: " Astãzi, dacã auziti glasul Lui, nu vã împietriti inimile..." Evrei 3:7,8
"Iatã, Eu stau la usã si bat. Dacã aude cineva glasul Meu si deschide usa, voi intra la el, voi cina cu el si el cu Mine." - Apocalipsa 3:20

Niciun comentariu: